Maximale publiciteit.
Stel je wil publiciteit geven aan het bestaan van een landelijk netwerk van uitvaartondernemers. Je hoopt dat de naam gaat werken als een keurmerk voor goed functionerende bedrijven. Als woordvoerder heb je iemand die zijn sporen verdiend heeft in de marketing. Je denkt als ik de uitvaartwereld in verband breng met iets totaal anders, krijgen wij publiciteit. Je denkt aan een slipschool en rouwauto's. Je weet dat er nog nooit een rouwwagen in de slip is geraakt. Toch ga je die combinatie aanbieden aan de ondernemers die onder jouw vlag vallen. Je stuurt een persbericht rond aan alle media. En ja hoor, alle kranten, radio en tv pikken dat item op. Een slipcursus voor rouwautochauffeurs. Voor het plaatje op tv worden een aantal mensen in het zwart langs de kant gezet en wordt het onderdeel extra leuk gemaakt door uit het archief wat passende filmbeelden erbij te zoeken. Het gaat helemaal nergens over, maar ere wie ere toekomt: maximale publiciteit. Hoewel? Weet u de naam van de overkoepelende organisatie nog?