04-11-2007
telefoonterreur
Telefoonterreur
Krijgt u ze ook die telefoontjes rond etenstijd waar een vriendelijk klinkende jongeman of jongedame bijvoorbeeld uw pensioengat dringend met u wil bespreken. In de meeste gevallen wimpel ik dit soort telefoontjes snel af. Verleden week echter niet. De jongedame vroeg of ik gehoord had van de zo gestegen uitvaartkosten. Ik besloot dit telefoontje wat langer te laten duren. Wat voor verzekering ik had en wanneer ik deze verzekering het laatst verhoogd had. “Voor wie werkt u dan”, was mijn tegenvraag. Na wat gedraai vertelde het kind mij dat haar opdrachtgever, een financieel bureau, voor alle uitvaartverzekeraars werkte. Wanneer kon de “deskundige” komen om aan de hand van mijn persoonlijke situatie een verzekering op maat te kunnen afsluiten. Nu was het tijd haar duidelijk te maken wat ik voor werk deed en dat ik daardoor wist dat financiele bureau’s, of andere tussenpersonen tegenwoordig flink verdienen met het afsluiten van uitvaartverzekeringen. En laat dan de verzekeraar die de meeste provisie betaalt, toevallig het beste zijn. Zelf geld wegzetten of sparen levert meer op en wanneer dan in zee gegaan wordt met ons, als relatief goedkope ondernemer, heeft men geld genoeg. “”Mijnheer de Loos, ik wens u nog een prettige avond”.